loading...

حال و احوال

بازدید : 10
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 10:50

نوعی از پرده های مدرن و بسیار شکیل که امروزه به کار می رود و همچنین طرفداران بسیاری هم دارد پرده کرکره طرح‌دار می‌باشد. این پرده به صورت عمودی نصب می‌شود و به دلیل تنوع بالایی که دارد می‌توان از آن در تمامی محیط‌ها استفاده کرد از قبیل، آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و غیره پرده کرکره‌ای به صورت ساده و طرح‌دار تولید می‌شود و افراد با توجه به سلیقه و همچنین نوع فضای مورد نظر یکی از این دو مدل را انتخاب می‌کنند برای فضاهای کوچک پرده کرکره‌ای با طرح‌های ساده مناسب‌تر است اما برای سالن‌های پذیرایی با مساحت زیاد می‌توان از پرده‌های کرکره‌ای با طرح‌های شلوغ استفاده کرد.

پرده کرکره طرح دار مناسب برای اتاق کودک

برخلاف بسیاری از بزرگسالان، کودکان به دلیل شرایط روحی و انرژی بسیار زیادی که دارند، به دنبال طرح و رنگ های جذاب هستند و با سادگی ارتباط خوبی برقرار نمی کنند.

شاید به همین دلیل است که طرح های روتختی و وسایل تزئینی به کار رفته در اتاق آنها شلوغ و پر از طرح و رنگ می باشد.

اگر به دنبال گزینه ای ایده آل برای اتاق بچه ها هستید، پرده کرکره طرح دار می تواند انتخابی عالی باشد.

تنوع در طرح های اجرا شده بر روی این کرکره ها بسیار زیاد بوده و متناسب با علاقه و روحیه فرزند خود می تواند گزینه های مناسب را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، در جدیدترین مدل کرکره می توانید نمونه هایی با طرح های انیمیشنی و فانتزی را مشاهده کنید که بسیار مورد علاقه کودکان قرار می گیرد.

پرده کرکره ای طرح دار آشپزخانه

از دیگر مکان هایی که پرده های کرکره ای کاربرد زیادی دارند، آشپزخانه می باشد که باعث میشود تا محیط آن شاد و جذاب باشد.

آشپزخانه محیطی برای گرد هم آمدن افراد خانواده در یک شبانه روز می باشد و به همین خاطر تلاش میشود تا فضای آن جذاب و آرامش بخش شود.

علاوه براین، خانم های خانه دار بیشترین تایم را در طول شبانه روز در آشپزخانه سپری می کنند، به همین دلیل باید بتوان آن را به زیباترین شکل ممکن دیزاین نمود.

پرده کرکره ای آلومینیومی طرح دار یکی از انتخاب های عالی برای این محیط ها می باشد که می توان طرح و رنگ های آن را با سبک کلی کابینت ها و رنگ دیوار و سایر وسایل انتخاب نمود.

البته نکته بسیار مهم در این شرایط این است که، پرده های انتخاب شده برای آشپزخانه ها باید مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت و ذرات روغن و افزایش دما داشته باشند.

در غیر این صورت طرح های چاپ شده بر روی تیغه های فلزی کرکره به مرور زمان با تغییر رنگ مواجه شده و زیبایی آنها کاملا از بین خواهد رفت.

برای سالن پذیرایی پرده کرکره طرح دار بخریم یا ساده؟

پرده های کرکره ای به دلیل نحوه باز و بسته شدن و تنظیم نور بسیار خوبی که دارند، در محیط های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

به طوریکه حتی در سالن پذیرایی که مهم ترین بخش از هر خانه می باشد نیز می توان از این مدل پرده استفاده نمود.

برای انتخاب پرده کرکره ای سالن پذیرایی در مرحله اول باید به سبک دکوراسیون و نوع وسایل و نحوه چیدمان آنها در محیط توجه داشت.

به عنوان مثال، اگر طرح کلی سالن پذیرایی شما مینیمال می باشد، پرده کرکره ای ساده گزینه ای ایده آل خواهد بود.

اما اگر علاقه زیادی به پرده های طرح دار دارید، بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که طرح های خلوت تری دارند.

برای سالن های پذیرایی با سبک های کلاسیک و غیره نیز می توان کرکره هایی را انتخاب کرد که ترکیب رنگ آنها با دیوار و مبلمان و پرده ها کاملا سازگار است.

در حالت کلی نمی توان به طور دقیق و به عنوان یک پیشنهاد همیشگی مشخص نمود که کرکره طرح دار برای سالن پذیرایی بهتر است یا کرکره های ساده! بلکه به نوع انتخاب شما و طرح و رنگ کرکره و سایر وسایل محیط بستگی دارد.

پرده کرکره ای طرح دار برای سرویس بهداشتی

در حمام و سرویس بهداشتی های دارای پنجره، اغلب افراد به دنبال پرده های برقی گلدار و رنگی می باشند تا با شرایط محیط سازگار باشد.

در این قبیل محیط ها نه تنها پرده های طرح دار کرکره ای می تواند انتخاب ایده آلی باشند، بلکه پرده های ساده نیز جلوه خوبی دارند.

اگر حمام و سرویس بهداشتی کوچکی دارید و نور و روشنایی در آن نیز کم می باشد، می تواند پرده های ساده با رنگ های روشن را انتخاب کنید.

در مقابل، انتخاب پرده های طرح دار با رنگ بندی های جذاب می تواند فضای حمام و سرویس بهداشتی های مدرن و بزرگ را فوق العاده زیبا کند.

منبع : سایت پرده مان

بازدید : 15
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 18:35

مشاوره حقوقی به دو صورت انجام می‌شود مشاوره‌ حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی. مشاور حقوقی یا توسط وکیل دارای پرونده ارائه می‌گردد یا توسط شخصی که دارای تحصیلات حقوقی است انجام می‌شود. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک از انواع مشاوره‌ها از دیگری برتری دارد برای پاسخ به این سوال ابتدا بایستی معایب و مزایای هر کدام را بدانید و با توجه به آن یکی را انتخاب کنید. ولی چیزی که مشخص است آن است که هر کس در مواجهه با مشکل حقوقی به یک مشاوره حقوقی نیاز دارد تا بتواند برای مشکل خود راه حل مناسبی را برگزیند. برای هر معضل و مسئله‌ای راهکارهای متفاوتی وجود دارد که انتخاب بهترین راهکار توسط یک مشاور اهر و با تجربه انجام می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه بیشتر آشنا کنیم.

مشاور حقو‌قی تلفنی کیست؟

مشاو‌ر حقوقی تلفنی شخصی است که تحصیلات حقوقی (حداقل کارشناسی حقوق) دارد و بعضا دارای مدرک کانون وکلای دادگستری است. مشاو‌ر حقوقی تلفنی می‌تواند در زمینه‌های تخصصی مانند مشاوره حقوقی خانواده، امور مدنی، اسناد تجاری، کیفری، جرایم رایانه‌ای، داوری، ثبت اسناد و… اطلاعات مفیدی در اختیار مراجعین بگذارد.

مشاوران حقوقی تلفنی غالبا افرادی هستند که آموزش لازم در حیطه‌های خاص را گذرانده‌اند و می‌توانند پرسش‌ها و ابهامات حقوقی افراد را تا حد زیادی پاسخگو باشند.

مشاور حقو‌قی تلفنی چه وظایفی دارد؟

مشاور حقوقی تلفنی مانند سایر مشاوران حقوقی وظیفه دارد تا در ازای دریافت مبلغی، به متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی، راهنمایی ارائه کند. مشاو‌ر حقوقی وظیفه دارد تا ابتدا مشکل و معضل حقوقی مراجع را تشخیص دهد سپس با مراجعه به اطلاعات و دانش حقوقی خود، راهکار حل مشکل را تشخیص دهد و با ارائه استنادات قانونی، راه حل را به مراجع خود ارائه کند.

مشاور حقوقی تلفنی وظیفه دارد تا در زمان‌بندی مورد نظر (مثلا مشاوره حقوقی تلفنی سی دقیقه‌ای) حداکثر اطلاعات را به مراجع منتقل کند. اگر هم نیاز به اطلاعات بیشتری بود، مشاور حقوقی تلفن باید مراجع خود را به انواع دیگر مشاوره مثل مشاوره حضوری و یا ملاقات با وکیل دادگستری و… سوق دهد.

مزایای مشاوره تلفنی حقوقی

در بخش قبل به این سوال پاسخ دادیم که مشاوره تلفنی حقوقی چیست؟ اما نکته ای که باید به آن توجه شود آن است که هر نوعی از مشاوره حقوقی اعم از حضوری و تلفنی که توسط افراد انتخاب شود، دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. به همین دلیل، در این بخش از مقاله به توضیح مزایای مشاوره تلفنی حقوقی پرداخته و در بخش بعد، در مورد معایب این نوع از مشاوره حقوقی صحبت خواهیم کرد. مزایای مشاوره تلفنی حقوقی عبارتند از:

۱رایگان بودن یا پرداخت هزینه کمتر

مهم ترین مزیت در میان مزایای مشاوره تلفنی حقوقی اعم از اینکه توسط وکیلی مانند وکیل خانواده انجام شده یا توسط غیر وکیل، رایگان بودن یا پرداخت هزینه کمتر برای این نوع از مشاوره حقوقی می باشد. با این توضیح که در حال حاضر، ارائه مشاوره حقوقی حضوری در اغلب دفاتر وکالتی و موسسه های حقوقی با دریافت هزینه و بعضا هزینه های قابل توجه انجام می گیرد، در حالی که مشاوره حقوقی تلفنی ارائه شده توسط این دفاتر و موسسه ها معمولا رایگان بوده و یا هزینه دریافت بابت آن در مقایسه با هزینه مشاوره حقوقی حضوری و تعرفه حق الوکاله وکیل دادگستری ، مبلغ ناچیزی محسوب می گردد.

با این وجود باید توجه نمود که معمولا در مشاوره حقوقی تلفنی که به شکل رایگان انجام می گیرد، وقت بسیار کمی صرف گردیده و اطلاعات ناقص و ناکافی به مراجعه گیرنده داده می شود. بنابراین علی غم رایگان بوده این نوع از مشاوره حقوقی، انجام آن به دلیل ایجاد مشکلات ناشی از مشاوره حقوقی ناقص به هیچ وجه توصیه نمی شود.

۲صرف وقت کمتر و سریع تر بودن

صرف وقت کمتر و سریع بودن از دیگر مزایای مشاوره تلفنی حقوقی می باشد. چرا که مشاوره حقوقی حضوری و مراجعه به دفتر وکالت از یک سو مستلزم صرف وقت قابل توحه برای رفت و آمد به دفتر وکالت یا موسه حقوقی مورد نظر بوده و از سوی دیگر، نیازمند هماهنگ کردن ودریافت وقت حضور بوده که ممکن است وقت نزدیکی نیز به فرد داده نشود ؛ این در حالی است که در مشاوره حقوقی تلفنی به دلیل عدم نیاز به هماهنگ کردن وقت قرار مشترک و عدم نیاز به رفت و آمد، دریافت مشاورi حقوقی با صرف وقت کمتر و سریع تر انجام گرفته و این مورد از مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.

۳عدم افشای هویت مشاوره گیرنده

از دیگر مزایای مشاوره تلفنی حقوقی می توان به مورد عدم افشای هویت مشاوره گیرنده اشاره نمود. با این توضیح که در برخی از موارد همچون دعاوی خانوادگی یا برخی جرایم مانند رابطه نامشروع و زنای محصنه، افرای که به دنبال دریافت مشاوره حقوقی بوده، ترجیح می دهند تا بدون افشای هویت خود برای دریافت مشاوره حقوقی اقدام نمایند که این امر به بهترین شکل در مشاوره حقوقی تلفنی برای افراد فراهم شده است

معایب مشاوره تلفنی حقوقی

در بخش قبل در مورد مزایای مشاوره تلفنی حقوقی صحبت کردیم و توضیح دادیم که هزینه کم، سریع بودن و عدم افشای هویت مشاوره گیرنده از مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی حقوقی می باشد. با این وجود باید دانست که در کنار مزایای مشاوره تلفنی حقوقی، این نوع از مشاوره حقوقی دارای معایبی نیز می باشد. به همین دلیل، در این بخش به توضیح معایب مشاوره تلفنی حقوقی می پردازیم. معایب مشاوره تلفنی حقوقی عبارتند از:

۱ارائه مشاوره حقوقی کلی و عدم ورود به جزییات

شاید بتوان گفت که مهم ترین عیب در میان معایب مشاوره تلفنی حقوقی اعم از اینکه توسط وکیلی مانند وکیل مهاجرت انجام شده یا توسط غیر وکیل،، کلی بودن مشاوره ارائه شده و عدم ورود آن به جزییات مشکل حقوقی مطروحه می باشد. با این توضیح که به طور معمول، وقت مشاوره حقوقی تلفنی محدود بوده و در چنین وقت محدودی، نه وکیل یا کارشناس حقوقی مشاوره دهنده، این امکان را داشته که در مورد تمام جنبه های مساله حقوقی به ارائه راه حل بپردازد و نه خود مشاوره گیرنده، این امکان را دارد که تمام جزییات مشکل حقوقی خود را برای مشاور حقوقی توضیح دهد.

۲عدم امکان بررسی اسناد و مدارک

در مشاوره حقوقی تلفنی برخلاف مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره گیرنده ، این امکان را نداشته تا اسناد و مدارک خود را به مشاوره دهنده نشان داده و امکان بررسی این اسناد و مدارک را برای وی فراهم نماید. این امر شاید در مشاوره های حقوقی مانند دعاوی طلاق و مهریه مشکل ساز نباشد، اما در دعاوی که مستند به سند اعم از سند رسمی و عادی بوده، ممکن است مشاوره حقوقی را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع ؛ سایت مهر

بازدید : 9
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 17:18

امروزه با گسترش دانش و فناوری, ارتباطات بین افراد به سهولت انجام می شود اینترنت و فضای مجازی باعث شده تا بتوان در هر کجا با افراد از راه دور ارتباط برقرار کرد و از آنها خدمات مختلفی را دریافت کرد مشاور حقوقی آنلاین یکی از آن امکانات فضای مجازی است اگر شما هم به یک مشاور حقوقی نیاز داشته باشید می توانید به صورت آنلاین مشورت بگیرید و مشکلات حقوقی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام دهید بدون آنکه نیازی به جابجایی و نقل مکان داشته باشید امروز استفاده از یک مشاور حقوقی آن هم به صورت آنلاین بسیار متداول بوده بوده و طرفداران زیادی هم دارد.

مشاوره حقوقی آنلاین چیست؟

مشاوره حقوق آنلاین به عنوان یک سرویس حقوقی مبتنی بر اینترنت، به معنای ارائه خدمات حقوقی از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پیام رسان های مختلف در فضای مجازی است. این سرویس به افراد اجازه می‌دهد تا با وکلای تخصصی و مشاوران حقوقی مجرب از طریق چت آنلاین در وبسایت و پیام رسان های مختلف از جمله واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، ایمیل و ایتا در ارتباط باشند. افراد می‌توانند سؤالات حقوقی خود را بپرسند، مشکلات خود را مطرح کنند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

مزایای مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره آنلاین و کسب نظر مشاور حقوقی انلاین حائز اهمیت بوده و فواید و مزایای بسیاری را به دنبال دارد؛ از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. دسترسی آسان و سریع: یکی از بزرگترین مزایای مشاوره حقوقی آنلاین، دسترسی آسان و سریع به خدمات حقوقی است. با استفاده از این سرویس، مشتریان نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر وکلا ندارند و می‌توانند در هر زمانی که نیاز دارند با وکیل خود در ارتباط باشند.

۲. کاهش هزینه‌ها: در مقایسه با مشاوره حضوری، مشاوره حقوقی آنلاین هزینه‌های کمتری را به همراه دارد. مشتریان نیازی به پرداخت هزینه‌های مربوط به سفر و وقت خود ندارند و می‌توانند با پرداخت هزینه‌های ثابت به میزان تعیین شده برای مشاوره حقوقی آنلاین، از خدمات حقوقی بهره‌ برده و همچنین در تعیین قیمت مشاوره حقوقی، قدرت انتخاب بیشتری دارند.

۳. حفظ حریم خصوصی: با مشاوره حقوقی آنلاین، افراد می‌توانند مشکلات خود را بدون نیاز به حضور در دفتر وکیل به صورت غیرحضوری مطرح کنند و از حفظ حریم خصوصی خود اطمینان حاصل کنند. این امر برای برخی افراد که ممکن است از ارائه مشکلات خود در یک محیط حضوری معذور باشند، بسیار مهم است.

۴. تنوع خدمات: با مشاوره حقوقی آنلاین، مشتریان به تنوع بیشتری از خدمات حقوقی دسترسی دارند. آنها می‌توانند با وکلای مختلف و با تخصص‌های مختلف در ارتباط باشند و از تجربه و دانش آنها بهره‌مند شوند. همچنین، افراد می‌توانند به سرعت به وکیلی با تخصص مرتبط با مسئله خود دسترسی پیدا کنند.

مشاوره حقوقی انلاین فوری

با توجه به نکاتی که بیان شد به روشنی متوجه اهمیت و کاربرد مشاوره حقوقی انلاین شدیم. یکی از ویژگی هایی که یک مشاوره حقوقی انلاین باید از آن برخوردار باشد فوری و 24 ساعته بودن مشاوره است. افراد برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های خود به دنبال مشاوره حقوقی انلاین فوری و مشاوره حقوقی آنلاین 24 ساعته هستند. مشاوره حقوقی آنلاین 24 ساعته همانطور که از نامش مشخص است می بایست در تمام روزهای هفته و در همه اوقات شبانه روز در دسترس و قابل ارائه باشد. مشاوره آنلاین وکیل باید با بیشترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان اتفاق بیفتد. در مشاوره وکیل آنلاین افراد می توانند با پرداخت کم ترین قیمت سریعاً به وکیل متخصص در حوزه مسئله خود ارتباط برقرار کرده و پس از طرح موضوع پاسخ خود را دریافت کنند.

کاربردهای مشاوره حقوقی انلاین

دریافت مشاوره حقوقی آنلاین کاربردهای زیادی دارد. به این معنا که افراد می توانند در خصوص موضوع و مسئله خود مستقیماً با وکیل متخصص در آن حوزه مرتبط شده و ضمن بیان سوال حقوقی خود، بهترین پاسخ و راهکار قانونی را به دست آورند. از کاربردهای مهم این نوع مشاوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مشاوره آنلاین خانواده : مشکلات خانوادگی ممکن است نیاز به راهنمایی حقوقی داشته باشند. مشاوره حقوقی در زمینه حقوق خانواده به افرادی که درگیر مسائلی مانند طلاق، نفقه، حضانت، مراقبت از کودکان و سایر مسائل حقوقی خانوادگی هستند، کمک می‌کند تا به راهکارهای مناسب دست یابند.

2. مشاوره حقوقی در زمینه تجارت الکترونیکی : در دنیای امروز، تجارت الکترونیکی رو به رشد است و با آن مسائل حقوقی خاصی نیز به وجود می‌آید. مشاوره حقوقی آنلاین به تاجران و کسب‌وکارهای اینترنتی کمک می‌کند تا در رابطه با قوانین مربوط به تجارت الکترونیکی، حقوق مالکیت فکری، حمایت مصرف‌کننده و سایر مسائل حقوقی، راهنمایی لازم را دریافت کنند.

3. مشاوره حقوقی در زمینه حقوق کار : در حوزه حقوق کار نیز مشاوره آنلاین می‌تواند بسیار مفید باشد. افرادی که با مسائلی مانند استخدام و پرداخت حقوق، تعطیلات و مرخصی، اختلافات کاری و سایر مسائل مرتبط مواجه هستند، می‌توانند با مشاوره حقوقی آنلاین به راهکارهای حقوقی مورد نیاز دست یابند.

4. مشاوره حقوقی در زمینه مسائل ملکی : خرید یا فروش ملک، اجاره مسکن، قراردادهای ملکی و مشکلات مربوط به ملک، همگی مسائلی هستند که مشاوره حقوقی آنلاین می‌تواند در آنها به شما کمک کند. با مشاوران حقوقی آنلاین در مورد حقوق ملکی، مسائل مربوط به رهن و اجاره، تفسیر قراردادها و سایر موضوعات مشابه مشورت کنید.

5. مشاوره آنلاین کیفری : در صورتی که شما درگیر مسائل کیفری هستید و نیاز به راهنمایی حقوقی دارید، مشاوره حقوقی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند. مشاوران حقوقی آنلاین می‌توانند در مورد حقوق کیفری، مسائل مربوط به دفاع و اتهام، حقوق متهمین و سایر موضوعات مرتبط راهنمایی کنند.

منبع ؛ سایت مهر

بازدید : 31
جمعه 25 اسفند 1402 زمان : 14:32

إن وجود الکلى فی الجسم أمر حساس وحیوی للغایة، فغیاب هذا العضو یمکن أن یعطل أداء أعضاء الجسم الأخرى، فهو یزیل جمیع الفضلات والمواد السامة من الجسم عن طریق التبول وینقی الجسم بشکل ما. إذا کان الجسم غیر قادر على أداء وظیفته بشکل صحیح وأصیب، فإن الأعضاء الأخرى ستصاب بالتأکید. ولهذا الغرض، یمکن أن یکون غسیل الکلى هو الحل. بالنسبة للأشخاص، السبب هو مشکلة، لذلک یمکن أن یکون زرع الکلى بدیلاً مناسبًا. زراعة الکلى فی إیران لقد فتحت مکانها لفترة طویلة بین مئات العملیات الجراحیة وتمکنت من أن یکون لها ما تقوله فی العالم. تمکن الأطباء المتخصصون فی إیران، باستخدام العلوم والتکنولوجیا المحلیة والاعتماد على معرفتهم، من إنقاذ العدید من الأرواح من خلال زراعة الکلى وإعطاء حیاة جدیدة لمرضى الکلى. فی عملیة زرع الکلى، تحل الکلیة السلیمة محل الکلیة المعیبة، ولن یحتاج الشخص بعد الآن إلى غسیل الکلى.

زراعة الکلى فی إیران کل ما ترید معرفته

الکلى عبارة عن عضوین على شکل حبة الفول یقعان على کل جانب من العمود الفقری أسفل القفص الصدری. کل کلیة بحجم قبضة الید.

وتتمثل مهمتهم الرئیسیة فی تصفیة وإزالة النفایات والسموم والمعادن والسوائل من الدم عن طریق إنتاج البول.

عندما لا تعمل الکلى بشکل جید، فإن ذلک یؤثر على وظائف الجسم الحیویة، مما یسبب مشاکل فی القلب والرئتین والعظام.

عندما تفقد الکلى قدرتها على التصفیة، تتراکم کمیات خطیرة من السوائل والفضلات فی الجسم، مما یؤدی إلى ارتفاع ضغط الدم والفشل الکلوی فی نهایة المطاف.

یحدث مرض الکلى فی المرحلة النهائیة عندما تفقد الکلى حوالی 90٪ من وظیفتها الطبیعیة.

یحتاج الأشخاص المصابون بمرض الکلى فی المرحلة النهائیة إلى إزالة النفایات من مجرى الدم من خلال غسیل الکلى أو زرع الکلى للبقاء على قید الحیاة.

إن عملیة زرع الکلى هی فی الواقع إجراء جراحی لوضع کلیة سلیمة من متبرع حی أو متوفى فی جسم شخص لا تعمل کلیته بشکل صحیح.

تشمل الأمراض التی یمکن أن تؤدی إلى زراعة الکلى أو غسیل الکلى ما یلی:

  1. مرض السکری وارتفاع ضغط الدم، وهما من الأسباب الرئیسیة لأمراض الکلى.
  2. تلف النیفرونات (الأجزاء الصغیرة المنقیة) بسبب الإصابة
  3. التهابات المسالک البولیة المتکررة
  4. انسداد فی الکلى والجهاز البولی
  5. أمراض مثل الکلى متعددة الکیسات، أو غیرها من اضطرابات الکلى الخلقیة، ومتلازمة انحلال الدم الیوریمی، والتهاب کبیبات الکلى المزمن، والذئبة، وأمراض الجهاز المناعی الأخرى
  6. أمراض الکلى تدمر النیفرونات ببطء. ومع تقدم الضرر فی کلتا الکلیتین، فإنها تظهر نفسها بعد سنوات وحتى عقود.

ممیزات زراعة الکلى مقارنة بغسیل الکلى:

  • نوعیة حیاة أفضل
  • انخفاض خطر الوفاة
  • قیود غذائیة أقل
  • انخفاض تکلفة العلاج
  • التخلص من الآثار الجانبیة لغسیل الکلى، ومنها الغثیان، والقیء، وخفض ضغط الدم، وتشنجات العضلات، والحکة الجلدیة.

تتضمن الحالات التی قد لا تکون فیها عملیة زرع الکلى الحل المناسب لک ما یلی:

  1. کبار السن
  2. أمراض القلب الشدیدة
  3. السرطان النشط أو الذی تم علاجه مؤخرًا
  4. المرض العقلی الذی لا یمکن السیطرة علیه بشکل جید
  5. تعاطی الکحول أو المخدرات
  6. أی عامل آخر یؤثر على سلامة العملیة الجراحیة واستخدام الأدویة المطلوبة بعد الزراعة ویکون عاملاً فعالاً فی رفض الکلیة المزروعة

متبرع الکلى

یمکن اعتبار الأشخاص الأصحاء الذین یرغبون فی مساعدة أحد أحبائهم متبرعین بالکلى.
تشمل معاییر المتبرعین للمتبرعین بالکلى الأحیاء أن یکون عمرهم أکبر من 25 عامًا، وأن یکون لدیهم أقارب حتى الدرجة الرابعة أو تمت الموافقة علیهم من قبل اللجنة الأخلاقیة، وأن یتمتعوا بوظائف کلى سلیمة وأن یتمتعوا بصحة جیدة.
فی أفضل الأحوال، یکون لدى المتبرع والمتلقی نوع نسیج وفصیلة دم متوافقان.
ومع ذلک، توجد الیوم حلول فعالة لزراعة أعضاء ناجحة من شخص حی، حتى لو کان المتبرع غیر متوافق.
فی بعض الأحیان، قد یتم إقران الزوجین المتلقیین والمتبرعین بآخر، ویمکن تبادل الکلى المتبرع بها.
تسمى هذه العملیة بالتبرع المزدوج أو الزرع المتبادل. یضمن التبرع المزدوج حصول کل مستلم على کلیة مطابقة.
فی إیران، یمکن للمرضى الدولیین التقدم بطلب زراعة الکلى من متبرعین أحیاء فقط.


یجب أن یکون لدى هؤلاء المرضى متبرع من بلدهم یرغب فی التبرع بالعضو مجانًا.
فی مرکز الجراحة فی إیران، التقییم الدقیق قبل العملیة یجعل التبرع الحی وسیلة آمنة، وإذا کان هناک خطر على صحته فی المستقبل، فلا یُسمح للمتبرع بالتبرع.

فوائد الحصول على الکلى من شخص حی

نتیجة أفضل: المرضى الذین یحتاجون إلى عملیة زرع کلیة یحصلون على نتائج أفضل من خلال تلقیها من متبرع حی مقارنة بتلقی کلیة من شخص متوفى.

فی معظم الحالات، یکون عمر الکلیة المأخوذة من شخص حی أطول من عمر الکلیة المأخوذة من جسد میت.
التوافق الجینی بین المتبرع الحی والمریض المتلقی یقلل من خطر رفض العضو.

التأثیر الفوری: یحدث تأثیر زراعة الأعضاء من متبرع حی بسرعة کبیرة، بحیث یشعر المریض على الفور بتأثیرها على صحته بعد العملیة.

قد یستغرق إنتاج البول فی عملیة زرع الکلى من شخص غیر حی وقتًا أطول. قد تحتاج إلى مواصلة غسیل الکلى حتى یعود إخراج البول إلى طبیعته.

مرونة الوقت: یمکن إجراء عملیة زراعة الکلى فی أی وقت یناسب المتبرع والمتلقی، فیسهل التخطیط اللازم لها.

لا حاجة لوقت الانتظار: تتم لک جراحة الکلى من المتبرع (استئصال کلى المتبرع) وزرع الکلى فی یوم واحد.

لن یحتاج المرضى الذین یجدون متبرعًا حیًا إلى الانتظار فی قائمة انتظار التبرع بالأعضاء.

للحصول على عضو من شخص متوفى، یتعین علیک عادةً الانتظار لفترة طویلة (أحیانًا عدة سنوات).

المزید من الفرص للأشخاص الموجودین فی قائمة الانتظار للحصول على عضو: من خلال تلقی کلیة من شخص حی، لا تحتاج للتسجیل فی قائمة الانتظار، وبالتالی تزید فرص الأشخاص الموجودین فی القائمة غیر القادرین على العثور على متبرع حی .

عملیة التقییم قبل زرع کلى

قد تستغرق عملیة المراجعة عدة أیام وتتضمن ما یلی:

  • الفحص البدنی الکامل
  • دراسات التصویر مثل الأشعة السینیة أو التصویر بالرنین المغناطیسی أو الأشعة المقطعیة
  • فحص الدم
  • التقییم النفسی
  • أی فحوصات ضروریة أخرى یحددها طبیبک بناءً على حالتک.

بعد التقییم، سیشارک فریق الزراعة النتائج معک ویخبرک إذا تم قبولک کمرشح لزراعة الکلى. کل مرکز زراعة لدیه معاییر الأهلیة الخاصة به.

إذا لم یتم قبولک فی أحد مراکز زراعة الأعضاء، یمکنک التقدم إلى مراکز أخرى.

التدابیر قبل جراحة زرع الکلى

ابحث عن عضو متوافق

یمکن أن یکون المتبرع بالکلى حیًا أو متوفى، متوافقًا أو غیر متوافق معک. یأخذ فریق الزراعة فی الاعتبار عدة عوامل عند تقییم ما إذا کانت کلیة المتبرع مناسبة لک أم لا.

فصیلة الدم

یفضل الحصول على الکلى من متبرع تتوافق فصیلة دمه مع متلقی عملیة الزرع. من الممکن أیضًا إجراء عملیات زرع غیر متوافقة مع فصیلة الدم، ولکنها تتطلب علاجًا طبیًا إضافیًا قبل وبعد عملیة الزرع لتقلیل خطر الرفض. لدیه عضو وتعرف هذه الحالات بعملیات زرع الکلى غیر المتوافقة مع ABO.

مجموعة الأنسجة

إذا کانت فصیلة الدم متوافقة، فإن الخطوة التالیة هی اختبار مجموعة الأنسجة التی تسمى مجموعة مستضد الکریات البیض البشریة (HLA). یقارن هذا الاختبار العلامات الجینیة التی تزید من احتمالیة بقاء الکلى على قید الحیاة فی عملیة زرع الأعضاء. التکیف الجید یعنی أن الجسم أقل عرضة لرفض العضو. تم الإبلاغ عن أن معدل النجاح بین التوائم یزید عن 90٪، وهو ما یمکن اعتباره بسبب التشابه الکبیر بین هذه المستضدات.

التوافق

أما المطابقة الثالثة والأخیرة فتتضمن خلط عینة صغیرة من دم متلقی الکلیة مع دم المتبرع فی المختبر. یحدد هذا الاختبار ما إذا کانت الأجسام المضادة الموجودة فی الدم تتفاعل مع مستضدات معینة فی دم المتبرع.

من الممکن إجراء عملیة الزرع فی جمیع حالات عدم التوافق الثلاث، ولکن هناک حاجة إلى علاج طبی إضافی قبل وبعد عملیة الزرع لتقلیل خطر تفاعل الأجسام المضادة مع العضو المتبرع.

تشمل العوامل الأخرى التی قد یأخذها فریق الزراعة فی الاعتبار عند العثور على أفضل متبرع بالکلى بالنسبة لک، العمر وحجم الکلى والتعرض للعدوى.

من أجل التحضیر للعملیة، إذا تم غسیل الکلى للمریض، فسیتم غسیل الکلى أیضًا قبل العملیة.

بالنسبة لعملیة الزراعة الحیة المخطط لها، یجب علیک الصیام لمدة 8 ساعات قبل الإجراء، عادة بعد منتصف اللیل.

مصدر ؛ الموقع برشیا مدتریب

بازدید : 18
چهارشنبه 23 اسفند 1402 زمان : 15:47

جراحة الأنف في إيران على الرغم من حدوث تقدم ونجاح في معظم الحالات، إلا أنه في بعض الأحيان وفي حالات نادرة قد يواجه أيضًا مخاطر، مخاطر لا يمكن التنبؤ بها على الإطلاق وتسبب مضاعفات لا يمكن إصلاحها بسبب جراحة الأنف. النتيجة المرجوة من العملية، يجب الانتباه إلى بعض النقاط المهمة أولاً، قبل التوجه إلى المراكز ذات السمعة الطيبة وطلب المساعدة من الأطباء المعروفين. ثانياً: إجراء الفحوصات قبل العملية والإنتباه لتوصيات الطبيب والجراح المختص، لا تصر أبداً على إجراء عملية تجميل الأنف، ففي بعض الأحيان لا يستطيع مقدم الطلب ولا يمكن له إجراء عملية تجميل الأنف.

عيادات التجميل في ايران لـ تجميل الانف – أهم المدن

تعد العاصمة طهران ذو نصيب الأكبر من السياحة العلاجية في ايران. لكن ليست مجرد طهران التي تتم فيها عملية تجميل الانف، بل ومستشفيات التجميل عامة تنتشر في ايران كلها فتجدها في مدينة أصفهان، وتنتشر كذلك مستشفيات عمليات التجميل في مدينة تبريز وغيرها كثير من مدن ايران. بالطبع مدينة مشهد أيضا لها نصيب كبير في من السياحة العلاجية في ايران و يجب أن تنسى.

كم تكلف عملية تجميل الأنف في ايران

تقسم التكلفة الى خمسة موارد؛ تكلفة الجراح، المستشفى، التخدير، الأدوية و تلكفة الإختبارات.
تكلفة تجميل الانف في ايران يكون اعتمادا على مهارة الجراح و مكان اجراء الجراح. لكن هناك ملاحظة مهمه جداً وهي عندما تختار طبيب جراح للقيام بعملية تجميل الانف يرجى ملاحظة أن خبرة جراح و راحتك ا هو اهم من المال الذي ستدفعه.

كيف تعيين نوع عملية تجميل الانف في ايران

عمليات تجميل الانف يمكن ان تجرى بالطريقتين المفتوحه و المغلقه. يعتمد نوع اجراء تجميل الأنف على شكل اوحالة الانف فيما اذا كان لحمي او غضروفي او عظمي و تعيين افضل طريقة لإجراء عمليات تجميل الانف بعد الفحص الكامل للأنف.

كيفية عمليات تجميل الانف في ايران

المرحلة الأولى لـ عملية تجميل الانف في ايران هي التخدير؛ سيتم اعطاء المراجع دواء للحفاظ على راحته أثناء الجراحة أو التخدير العام و الجراح هو الذي يقرر نوع التخدير.
المرحلة الثانية هي القطع؛ عمليات تجميل الانف تتم اما بالطريقه المغلقه حيث يتم القطع في داخل الأنف او بالطريقع المفتوحه حيث يتم القطع على الكولوملا الذي هو الحاجز الموجود بين فتحتي الانف حيث يتم عن طريقه فتح الانف و اجراء التعديلات اللازمه.
الخطوة الثالثة تكون تغيير في هيكل الانف؛ يتم اجراء عمليات تصغير او تكبير الانف و لهذا الغرض يمكن استخدام الغضاريف التي تؤخذ من مختلف مناطق الجسم. في اكثر الاحيان يؤخذ الغضرف من شفرة الأنف .و احيانا يؤخذ من الأذن او الاضلاع.
المرحلة الرابعة هي تصحيح إنحراف الحاجز الانفي و هي اصلاح و تعديل المطبات الانفية التي تعطل التنفس
و اخر مرحلة هي إغلاق الجرح؛ عندما تصل إلى الشكل المطلوب للأنف يوضع بطانة على الأنف ويتم خياط منطقة الجرح او الفتح للأنف و ضمن ذلك فإنه يمكن ان تتغير شكل فتحات الانف.

فترة النقاهه

بعد الجراحة يوضع داخل الانف جبيرة أو لاصق و أيضاً يوضع على أنف المراجع جبيرة أو ضماد لحماية الانف. في التالي هناك تعليمات محددة حول كيفية رعاية موضع الجراحة،استخدام الادويه إلتى تمنع العدوى رعاية الأنف بعد الجراحة التجميل الانف:

  1. وضع الكمادات البارده على الوجه في موضع العملية، ثم وضع كمادات دافئه لتسريع امتصاص الكدمات و التورم. سيكون الألم قد خف خلال هذه الفترة ا
  2. للحد من التورم ارفعوا رأسكم اكثر من العاده اثناء السترخاء
  3. امتنعوا عن النشاطات الكثيفه و الانحناء لعدة اسابيع
  4. في خلاف ما ذكر اعلاه فإن التورم سيستمر طويلا
  5. ازقاق الوجه الخفيف يكون طبيعي
  6. الأناناس الطازج( غير المعلبة ذلك) الذي يحتوي على المواد بروميلين و فيتامين( ج) مهم لتسريع امتصاص الكدمات و التورم و يكون استهلاكه بكثره مفيدا
  7. استهلاك الفواكه, أسماك الجمبري و الومیگا3 یوصی به بکثره
  8. إفراز البلازما إلى بضعة أيام امر طبيعي , لكن إذا حدث نزيف واضح كبير يجب اطلاع الطبيب يتم ( هناك إمكانية لحدوث ذلك الى أسبوعين بعد الجراحة ه).
  9. زيارة الطبي في اليوم الثالث لازاله السدادات القطنية (اذا كان) و الكانولا من الانف ضروري.
  10. زيارة الطبيب في الأسبوع الأول ضروري لإزالة الجبيرة. وفي الوقت نفسه, قد يتم تعديل موجز
  11. في الطريقة المفتوحه تورم رأس الأنف يكون اطول و في الطريقتين ممكن ان يكون هناك حاجه لتزريق الكورتون
  12. تتحقق النتائج النهائية العمليات تجميل الانف بعد ستة أشهر إلى عامين من العمليه , اتخاذ القرار في اجراء إلتعديلات يكونبعد ستة أشهر من العمليه( باستثناء حالات نادرة)
  13. كمية التورم سوف يزيد خلال ثلاثة أيام و هذا أمر طبیعي , ومع ذلك, سيكون هناك ألم طفيف في الوجه
  14. كمية التورم تكون متغيره و تكون في الصباح أكثر والذي يمكن ان يصل الى ادنى حد في حال رعاية النقطه2
  15. يتم تقليل تناول الملح إلى ادنى حد خلال 10
  16. تناول الأدوية الخاصة بك كلها
  17. عدم تعاطي ادخانيات بضعة أسابيع بعد عملية حيث انها تقوم بتأخير في الشفاء و تؤدي الى زيادة الآثار .

ما بعد عملية تجميل الانف في ايران

خلال الإسبوع الأول بعد العملية، حيث تكون انسجة الانف ضعيفه يتم استخدام جبيره داخلية أو الخارجية لحماية أنسجة الانف و ذلك فأن تحسن الاتهابات تتم خلال أسابيع قليلة بعد العمليه و يتغير شكل الأنف خلال سنه بعد العمليه حيث يأخذ الانف الشكل المطلوب. لمدت عام بعد الجراحة، احياناً في الصباح قد يتورم الأنف ويكبر نتيجة للالتهابات. الاستماع إلى نصائح الطبيب هو العامل الأكثر أهمية في تحقيق الهدف المنشود في الجراحة و عندما تراجع أطباء تجميل الأنف في ايران لإجراء العملية، ستستمع جميع هذه النصائح.

عملية تجميل الانف بالليزر في ايران

رغبة البعض في الابتعاد عن الجراحة والتوجه لليزر هي من الاتجاهات المنتشرة حالياً، ولكن عملية تجميل الانف بالليزر ليست مناسبة للجميع، ففي حال كنت تملك أنف كبير أو منحني أو أنف روماني، فأنت بحاجة إلى عملية تجميل الانف بالجراحة، وهذه العملية غير مناسبة لك.
مقارنة بالعمليات الجراحية، تكون عملية تجميل الأنف بالليزر بسيطة في خطواتها، ويمكن تحديد ما تحتاجه بعد الفحص الطبي لأنفك، حيث يقوم الليزر هنا بجعل الجلد على سطح الانف أرق، كما يقوم بتقليل الأنسجة الجلدية المفرطة بسبب الحرارة.

ملاحظات يجب أن تعرفها عملية تجميل الانف في ايران

  • النظام المالي الإيراني يمنع التعامل من خلال التحويلات البنكية وبطاقات الائتمان، مما يعني أن سداد تكاليف الرحلة لا تتم إلا نقداً
  • صعوبة اللغة الأم ونُدرة متحدثي الإنجليزية مما يعيق عملية التواصل بين الزوار والمواطنين
  • تسري القوانين الإيرانية على المواطنين والأجانب على السواء، مثال ذلك فرض نمط محدد من الملابس للنساء يتضمن غطاءً للرأس

ما هي فوائد عملية تجميل الانف في ايران ؟

ممكن البعض ينظرون لهذه العملية مجرد على شكل التجميل، لكن في الحقيقة ليس الأمر كذلك و هناك فوائد كثيرة و ضمنها:

  • وجود مشكلة في حجم الانف بالنسبة لتوازن الوجه
  • وجود مشكلة في عرض الانف أو في حجم ومكان الخياشيم
  • وجود نتوءات أو منخفضات في الأنف
  • وجود مشكلة في طرف الانف الذي قد يكون متضخم أو منتفخ أو متدلي أو مقلوبًا
  • الخياشيم تظهر كبيرة أو واسعة أو مقلوبة
  • وجود مشكلة عدم التناسق الأنفي.

مخاطر و مضاعفات المحتملة لـ عملية تجميل الأنف

أول المخاطر المحتملة في عملية تجميل الانف هي مخاطر التخدير الكلي، والتي قد يتعرض المرء فيها لحساسية غير معروفة مسبقاً لأحد العقاقير المستخدمة في عملية التخدير والتي قد تؤدي إلى وفاة المريض.

  • مخاطر أخطاء الطبيب أو المركز العلاجي، ولهذا السبب يجب اختيار طبيب حاذق وماهر ليقوم بإجراء العملية.
  • من الشائع أن تؤدي عمليات تجميل الأنف إلى مشاكل في التنفس، وقد سجل هذا في حوالي 70% ممن تعرضوا لإجراء هذه العمليات.
  • مخاطر زراعة الأنسجة لتجميل الانف، والتي تشمل إزاحة الأنسجة أو امتصاصها إن كانت الزراعة ذاتية، أو رفضها إن كانت الزراعة لنسيج من خارج الجسم.
  • مخاطر العدوى بعد العملية الجراحية والتي يمكن تجنبها قدر الإمكان من خلال الالتزام بتعليمات الطبيب، وتناول العقاقير التي يصفها الطبيب في أوقاتها المحددة.
  • تم تسجيل بعض حالات الخدر في الانف، وتليف الأنسجة، وضمور الأنسجة لدى بعض من أجريت لهم عمليات تجميل الانف.
  • غالباً ما يتعرض المريض لتورم في الأنف في الفترة التي تلي العملية والتي قد تصل إلى عام كامل.
  • قد يحدث أحياناً تغير في لون جلد الانف.

معظم هذه المشاكل يمكن تجنبه من خلال اختيار طبيب متخصص و ماهر يهتم بالتعليم المستمر ولديه خبرة في أحدث تقنيات عمليات تجميل الانف التي تتوفر في مع أفضل أطباء تجميل الانف في ايران و أفضل عيادات التجميل في ايران.

لمن تصلح عمليات تجميل الانف

قبل المراجعة لإجراء جراحة تجميل الانف في ايران ينبغي رعاية الموارد التالية معرفة إذا كانت الشروط اللازمة تنطبق عليك أم لا فيجب أن يكون نمو عظام الوجه مكتمل، فلا يمكن إجراء العملية في مرحلة الطفولة أو المراهقة فـ العمر المناسب لهذه العملية التجميلية للرجال من 18 عالماً فما فوق، و للبنات من 17 عام فما فوق ويجب أن تكون عظام الوجه سليمة ولا تتضمن أي نوع من أنواع التشوه وينبغي أن يكون المرشح لهذه العمليات في حالة صحية جيدة، وكذلك يجب ألا يكون من المدخنين لأن التدخين يسبب حدوث مضاعفات لهذه العملية ويزيد من مدة التعافي المتوقعة لها وأخيرا يجب على المريض أن يتطلع الى نتائج واقعية وأن يكون مستعداً لتقبل التغيير الذي سيحدث في شكله نتيجة لهذا الإجراء.

مصدر ؛ الموقع برشیا مدتریب

بازدید : 32
سه شنبه 22 اسفند 1402 زمان : 15:57

الیوم، إذا کان أی جزء من الجسم یعانی من مشکلة، فمن الممکن زراعته بسهولة. عملیة زرع القرنیة فی إیران. لقد تقدمت وارتبطت بالنجاح. القرنیة هی طبقة شفافة تقع أمام العین وأمام القزحیة. للقرنیة وظائف، ومن وظائفها السماح للضوء بالدخول إلى العین وتغییر مسار الضوء بحیث تنعکس الصور القریبة والبعیدة بشکل صحیح على شبکیة العین. فی عملیة زراعة القرنیة أو رأب القرنیة، تحل القرنیة الشفافة محل القرنیة التالفة. إذا تضررت القرنیة، ستتأثر رؤیة الشخص وتتضرر العین. عن طریق زراعة القرنیة تتحسن رؤیة المریض. قبل إجراء عملیة زراعة القرنیة، من الضروری إجراء الفحوصات التی یتم إجراؤها حسب أمر الطبیب.

زراعة القرنیة فی ایران: کل ما تحتاج معرفته

یغیر غشاء الملتحمة الصلب فی مقدمة العین الطبقة الشفافة للقرنیة، حیث تؤمن القرنیة رؤیة واضحة وتساعد على ترکیز الضوء فی العینین جاعلة الرؤیة ممکنة، کما أن القرنیة تحمی العین من تلوت الهواء. فلکی تکون لدیک رؤیة واضحة ودقیقة یجب أن تکون القرنیة سلیمة وصقیلة ومقببة الشکل.

یشوش تضرر القرنیة ترکیز الضوء فی العین ویؤدی إلى شعور بتوهج فی الإضاءة مما یؤثر سلباً على الرؤیة. ینصح أطباء العیون ببعض المعالجات الأساسیة لمعالجة هذه المشکلة، لکن إذا لم یکن شفاء القرنیة أو إصلاحها ممکناً فإن زراعة القرنیة هی الحل.

یعود تاریخ عملیات زرع القرنیة فی ایران إلى زمن طویل، حیث لم تکن إیران رائدة فی انجاز مثل هذه العملیات فحسب، لکنها اکتسبت سمعة کبیرة فی هذا الاختصاص مبتکرة بعضاً من احدث طرق زراعة القرنیة فی السنوات الأخیرة.

هذا البلد الآن هو موطن للعدید من جراحی طب العیون المعروفین عالمیاً ومراکز زرع حدیثة وبنوک للعین، وهذا یجعل إیران خیاراً مثالیاً لکل أولئک الذین یبحثون عن زراعة قرنیة ناجحة فی خارج بلادهم. وقبل أن نخوض فی هذا الموضوع دعنا نتوسع أکثر فی العملیة نفسها.

ما هی زراعة القرنیة؟

زرع القرنیة عملیة جراحیة یُستبدل فیها الجزء المتضرر من القرنیة بأجزاء مشابهة من قرنیة صافیة وطبیعیة تم التبرع بها من شخص آخر. هذه المعالجة تساعد الناس الذین لدیهم قرنیات متندبة بشدة أو متورمة بأن یستعیدوا وضوح الرؤیة بعد زراعة القرنیة.

توجد خیارات متعددة لجراحة زراعة القرنیة تبعاً للمنطقة المتضررة، فإذا کان الجزء الخارجی أو الطبقات الوسطى من القرنیة هی المتضررة فمن الممکن استبدال هذه الأجزاء، فإذا لم تنجح یتوجب عندها استبدال کامل القرنیة بقرنیة متبرع بها.

ما هی أمراض العین التی تعد من أسباب زراعة القرنیة؟

یمکن على العموم للأذیات وأمراض العین والإنتانات أن تؤذی القرنیة أو تؤدی إلى تندبها، کما یمکن أن تؤدی جراحات سابقة فی العین إلى قرنیة تالفة.

تفقد القرنیة عند بعض المرضى شکلها المنحنی الحساس وتتشوه سماکتها الموحدة إلى شکل القرنیة المخروطی (القرنیة المخروطیة)، حیث یؤدی تغیر شکل القرنیة إلى عدم ترکیز الضوء مما یؤدی إلى رؤیة ضبابیة ومشوشة وهذا یعد أیضاً من دواعی زراعة القرنیة.

ربما یفضل العدید من المرضى المعالجة باستخدام عدسات لاصقة، حیث أنه یمکن وضع حلقات القرنیة Intacts وتسطیح الجزء المائل من القرنیة کعلاج جراحی مبکر للقرنیة المخروطیة. Intacts هو الاسم التجاری لجهاز طبی یدخل ضمن القرنیة کی تستعید شکلها الصحیح، کما تدعى هذه المعالجة أیضاً باسم زراعة القرنیة، ولکن فی بعض الحالات یستفحل المرض لدرجة أنه یتطلب معالجات أخرى.

عند بعض المرضى تفقد خلایا الطبقة الداخلیة من القرنیة (البطانة) وظیفتها، حیث تقوم البطانة بضخ السوائل الفائضة من القرنیة وإبقائها شفافة وصافیة. البطانة المریضة تقلل الرؤیة تدریجیاً، ویمکن معالجة هذه الحالة عبر جراحة زراعة العین.

ما هی خطوات عملیة زراعة القرنیة؟

لا تقتضی هذه الجراحة من المریض أن یبیت فی المستشفى، وقبل أن تبدأ الجراحة یتم استخدام قطرة عینیة وأدویة لتخدیر العین ومساعدة المریض على الاسترخاء. أما کیف تتم عملیة زراعة القرنیة فهذا مشروح فیما یلی.

یستخدم فی البدایة منظار طبی لکی یبقی العین مفتوحة ویزودها بالسوائل کی یمنع الجفاف.

وتبعاً لنمط الجراحة یتم فصل جزء دائری أو طبقة رقیقة جداً من خلایا القرنیة بأجهزة جراحیة ومقصات، ویتم قص جزء مطابق من القرنیة المتبرع بها لنفس الجزء من القرنیة المصابة ویوضع مکانه، بعد ذلک تخاط النسج الجدیدة بالغرز وتثبت فی مکانها.

فی الزراعة الجزئیة الداخلیة تزال البطانة التالفة وتستبدل بالطبقة الداخلیة من القرنیة السلیمة التی توضع على السطح الخلفی للقرنیة.

لمساعدة الطبقة المزروعة على البقاء ملتصقة یتم حقن فقاعة هوائیة داخل العین کی تدفع الطبقة الجدیدة للبقاء فی مکانها.

الخطوة الأخیرة فی هذه الجراحة هی وضع غطاء حمایة على عین المریض لیبقیها آمنة ومحمیة، وتتم مراقبة المریض بعد الجراحة للتأکد من استیقاظه من التخدیر کی یذهب إلى البیت بأمان وبوعیه الکامل.

مختلف خیارات زراعة القرنیة

بناءً على احتیاجات المریض الخاصة سیدرس الجراح ویختار طریقة زراعة القرنیة السلیمة الممنوحة، وتبعاً للجزء المتضرر من القرنیة یمکن استبدال ذلک الجزء، أما أولئک الذین تضررت قرنیاتهم بشدة فلا بد من زراعة قرنیة کاملة الثخانة لهم.

عند بعض المرضى تکون الطبقة الخارجیة من القرنیة (الظهاریة) أو الطبقة المتوسطة (الضامة) متضررة، ومن أجل أولئک المرضى تتم إزالة تلک الطبقات المتضررة فقط واستبدالها، وهذا ما یعرف باسم عملیة زراعة القرنیة الجزئیة.

هنالک عملیة أخرى تدعى زراعة القرنیة البطانیة، وفیها تزال الطبقة الداخلیة الأعمق من القرنیة (البطانة)، ویوضع النسیج الجدید مکانها تارکین معظم القرنیة دون مس.

یوجد خیار آخر هو زراعة القرنیة بالفیمتو لیزر، وفی هذه الطریقة یستخدم الطبیب اللیزر لإزالة وتشکیل القرنیة دون المساس بالنسیج المحیط.

التحضیرات لجراحة زرع القرنیة للعین

ربما یجب إیقاف بعض الأدویة التی تمیع الدم کالإسبرین قبل الجراحة، وربما یتطلب الأمر فحصاً جسدیاً أولیاً أو بعض الاختبارات الأخرى للتأکد من أن المریض بصحة کافیة للخضوع لجراحة زرع القرنیة.

یناقش المریض والطبیب مثل هذه القضایا قبل الجراحة ویستمع الطبیب لشکاوى المریض وتوقعاته.

یبحث الجراح تاریخ المریض الطبی ویخبره فیما إذا کان علیه أن یستمر فی تناول أیة أدویة حتى یحین وقت الجراحة. إذا کنت ترید إجراء جراحة زراعة القرنیة فی ایران فیجب أن نتلقى سجلک الطبی أولاً، تتم مراجعة حالتک من قبل أفضل دکاترة زراعة القرنیة لدینا وسیتم ترتیب المعالجة وفقاً لذلک.

الرعایة الطبیة وفترة النقاهة بعد عملیة زراعة القرنیة

إن مراجعة الدکتور فی الیوم الذی یلی العملیة ضروریة من أجل فحص العین، حیث یرشد الطبیب المریض إلى أمور تتعلق بالعنایة بعد العملیة. وبناءً على سرعة الشفاء لدى المریض وعلى صحة العین، وعلى نمط الغرز المستخدمة سیقرر الطبیب متى تتم إزالة الغرز الجراحیة.

بعد زراعة القرنیة ربما تعانی من الحکة والحساسیة للضوء والرؤیة المشوشة والتهیج والتورم لمدة أسبوعین إلى ثلاثة أسابیع، أما الشفاء الکامل فیمکن أن یستغرق من شهر حتى سنة، وما نعنیه بالشفاء الکامل هو تحسن النظر ثانیةً بعد زراعة القرنیة.

إذا أحس المریض أن لدیه رؤیة ضبابیة أو غائمة فیمکن أن تکون علامةً على رفض النسج الجدیدة، یجب إخبار دکتور العیون حالاً إذا حصلت مثل هذه الأعراض.

إن استخدام قطرات العین طبقاً لتعلیمات الطبیب ضروری خلال فترة الشفاء من الجراحة، ویجب عدم فرک العین التی تمت معالجتها. سیصف الطبیب مسکنات الألم فی حال الضرورة، ویجب على المریض أن یرتدی نظارة أو حجاباً واقیاً للعین لحمایة العین لفترة معینة بعد الجراحة.

مصدر ؛ الموقع پرشیا مدتریپ

بازدید : 36
دوشنبه 21 اسفند 1402 زمان : 14:28

تعتبر عملية تكميم المعدة من الطرق الشائعة والشائعة لإنقاص الوزن، وفي هذه الطريقة يتم تصغير المعدة إلى الحد الذي يشخصه الجراح والمتخصص، ويتم التخلص من الزائد منها خارج الجسم. يوصى بهذه الجراحة للأشخاص الذين يعانون من السمنة المفرطة والمرضية. عملية تكميم المعدة في إيران. لقد أحرزت تقدما كبيرا. في هذا الوقت الذي يكون فيه الناس أقل نشاطًا ويتناولون الأطعمة غير الصحية، فإن الوزن الزائد شائع جدًا ويسبب العديد من الأمراض لدى الناس. تعتبر عملية تكميم المعدة أحد الحلول المفيدة لمثل هؤلاء الأشخاص.

إذا كنت تريد معرفة المزيد عن نتائج هذه العملية والأحداث التي تليها ، فلا شيء يمكن أن يحل محل الاستماع إلى كلمات الأشخاص الذين لديهم خبرة في إجراء عملية تكميم المعدة.

مقاطع الفيديو التالية ليست سوى عدد قليل من تعليقات المرضى حول المجازة المعدية وحياتهم بعد هذا الإجراء.

تعريف بسيط: ما هي عملية تكميم المعدة في إيران؟

جراحة تكميم المعدة في إيران هي نوع من الجراحة لتقليص المعدة. في هذا الإجراء ، تتم إزالة ما يقرب من 70 إلى 80 بالمائة من حجم المعدة لدى الأشخاص الذين يعانون من زيادة الوزن أو السمنة المفرطة. بمعنى آخر ، بعد هذه العملية ، يبقى 20 إلى 30٪ فقط من المعدة الأصلية في التجويف البطني.

اسم هذه العملية باللغة الإنجليزية هو أكثر دقة ((Gastric Sleeve Surgery) أو (Vertical Sleeve Gastrectomy) ويعني قطع وإزالة جزء كبير من المعدة.

تعني كلمة “كم” في اللغة الإنجليزية “كم” ، وسبب تسمية تقلص المعدة هو أنه بعد قطع وإزالة حجم كبير من المعدة ، سيبدو الجزء المتبقي مثل تكميم المعدة. (بالطبع ، يشبه الموز).

ما هو الغرض من جراحة تكميم المعدة في إيران؟

بشكل عام ، نسعى لتحقيق هدفين من خلال إجراء جراحة إنقاص الوزن:

  • تقليل حجم المعدة وتناول الطعام
  • أو تقليل امتصاص الطعام عن طريق تجاوز الجهاز الهضمي عن طريق إزالة جزء منه

نتيجة كلتا الحالتين المذكورتين أعلاه ستكون في النهاية خسارة الوزن. ما نبحث عنه في جراحة تكميم المعدة هو إنقاص الوزن عن طريق تقليل حجم المعدة. أي أننا نجعل المريض يحصل على طعام أقل وبتناول كمية صغيرة من الطعام ، فإنه يشبع بسرعة ويتوقف تلقائيًا عن الأكل.

ما مقدار فقدان الوزن بعد جراحة تكميم المعدة في إيران ؟

من المتوقع أن يكون فقدان الوزن بعد جراحة تكميم المعدة في إيران بين 50 و 70٪. لكن لدينا مرضى فقدوا ما يصل إلى 80٪ (وأكثر) من إجمالي وزنهم الزائد. لا توجد طريقة أخرى تقريبًا (مع الجراحة أو بدونها) يمكنها فقدان هذا الوزن بأمان.

بالنظر إلى جدول إنقاص الوزن بعد جراحة تكميم المعدة ، يمكنك رؤية عملية إنقاص الوزن بعد هذا الإجراء. كما يتضح من الجدول ، سيتم اختبار الحد الأقصى من فقدان الوزن مع جراحة التكميم في الأشهر الستة الأولى بعد العملية.

ما هي مزايا جراحة تكميم المعدة في إيران ؟

للوهلة الأولى ، قد تعتقد أن جراحة التكميم تؤدي فقط إلى فقدان الوزن. لكن هذه هي الفائدة الأساسية الوحيدة للقيام بذلك. إذن ما هي الفوائد الصحية الأخرى لجراحة تكميم المعدة في إيران ؟

  • يقلل الشهية والشعور بالجوع عن طريق تقليل إفراز هرمون الجريلين (هرمون الجوع)
  • نظرًا لأنه يتم إجراؤه بالمنظار ، فإنه يرتبط بأقل قدر من التدخل الجراحي والمضاعفات
  • لا يُشرك الأشخاص في قيود
  • غذائية صارمة
  • يترافق مع الحد الأدنى من الندبات
  • لديها أقصر فترة نقاهة
  • إنها تجلب أسرع عملية لفقدان الوزن وأكثرها صحة
  • يكاد يعالج الأمراض المتعلقة بالسمنة
  • و ….

مصدر ؛ الموقع پرشیا مدتریپ

بازدید : 19
جمعه 18 اسفند 1402 زمان : 13:53

چسب ۱۲۳ از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است. این معروفیت هم به خاطره ویژگی های منحصر به فرد این محصول است و برند های مختلفی اقدام به ساخت و تولید این مدل چسب کرده اند خرید چسب ۱۲۳ استارباند خیال شما را از خرید یک چسب با کیفیت راحت می کند و شما را از دیگر مدل های چسب بی نیاز می کند چشب ۱۲۳ کاربرد فراوانی دارد از جمله موارد مصرف آن استفاده در مصارف خانگی، صنعتی و پزشکی است. این چسب قادر است و توانایی آن را دارد که انواع سطوح را به یکدیگر بچسباند.

چسب 123 استارباند یکی از پرفروش ترین چسب های 123 بازار می باشد. چسب استارباند از جمله چسب 123 مقاوم است که مواد اولیه آن بر پایه سیانوآکریلات ساخته شده ، این مواد قدرت چسبانده شدن دو سطح را افزایش می دهد. چسب یک دو سه استارباند با قدمت چند ساله و حفظ کیفیت خود توانسته مخاطبین و مشتریان وفاداری پیدا کند.

چسب 123 استار باند از مقاوم ترین چسب با برند استار باند است که بر پایه سیانوآکریلات ساخته شده و اغلب مردم به چسب فوری نیز می شناسند. چسب 123 استار باند فوق ، چسب 123 بزرگ می باشد که دارای مایع چسب 123 و یک اسپری فعال کننده چسب است و با استفاده صحیح از مایع چسب 123 و اسپری فعال کننده چسبندگی عالی روی سطح ایجاد می کند. چسب یک دو سه استارباند ، برای مصارف پزشکی ، خانگی و صنعتی بسیار مناسب است و سطوحی مانند چرم ، لاستیک ، پلاستیک را با سرعت بالایی به هم متصل می کند و از ویژگی چسب 123 ایرانی استارباند محسوب می شود.

مزایای چسب ۱۲۳ استارباند

مزایا چسب 123 استارباند به دو سه موارد خلاصه نمی شود ، از مهم ترین مزایا چسب 123 استارباند را بیان می کنیم تا مشتریان گرامی با مطالعه مشخصات چسب 123 استار باند ، خریدی مناسب بر اساس نیاز خود داشته باشند.

  • کیفیت بالای چسب 123 مطابق با استاندارد
  • دوجزئی بودن چسب 123
  • استفاده از مواد سیانوآکریلات ، که قدرت چسبانده شدن چسب را افزایش می دهد
  • پس از گذشت زمان سفیدک نمی زند
  • چسب استارباند ، به سرعت خشک می شود
  • غلظت عالی برای چسبانده شدن قطعات

نحوه استفاده از چسب ۱۲۳ استارباند

ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه کثیفی پاک و خشک کنید سپس یک قسمت سطح را مایع چسب 123 بزنید و سطح دیگر را اسپری فعال کننده چسب 123 بزنید و کمی صبر کنید تا گاز آن تبخیر شود و پس از این مراحل دو قطعه را به مدت چند ثانیه به یکدیگر محکم بچسبانید. با استفاده از اسپری فعال کننده چسب ، چسبندگی فوق العاده قوی در کم ترین زمان ممکن روی سطح ایجاد می شود.

نکات مهم

  • چسب فوری استار باند ، تا زمانی که مصرف می شود باید در بسته بندی خود نگهداری شود
  • برای جلوگیری از خشک شدن چسب 123 استار باند starband ، حتما پس از استفاده درب چسب را ببندید
  • چسب استار باند 123 ، به دلیل قدرت چسبندگی فوق العاده بالا ، به سرعت به دست می چسبد و ممکن آسیب به چشم شما وارد کند ، بنابراین در حین استفاده از چسب starband ، از لوازم ایمنی مانند دستکش ، ماسک و عینک استفاده نمایید .
  • چسب 123 400 میلی استار باند ، را دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید .
  • به دلیل قابل اشتعال بودن اسپری چسب 123 ، باید دور از مواد اشتعال زا و گرما نگهداری شود .

قیمت چسب ۱۲۳ استارباند

قیمت چسب 123 استار باند ، با توجه به تورم روز افزون و متغیر بودن هر روزه قیمت ها ، ثبات کافی ندارد. قیمت چسب استار باند بر اساس حجم و وزن چسب 123 نیز متفاوت است چرا که چسب استارباند در سه سایز کوچک ، متوسط و بزرگ به فروش می رسد.

فروش چسب ۱۲۳ استارباند

مهم ترین علت فروش چسب 123 استار باند و استقبال بسیاری از مصرف کنندگان چسب فوری به برند استارباند ، کیفیت عالی این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه خود می باشد. فروش عمده چسب 123 استار باند و تضمین کیفیت در نمایندگی چسب 123 استار باند انجام می شود

منبع؛ سایت استارباند

بازدید : 23
جمعه 11 اسفند 1402 زمان : 20:01

چسب ۱۲۳ از معتبرترین چسب های تولید شده است که کاربرد های فراوانی دارد از این نوع چسب برای اتصال سطوح مختلف به یکدیگر استفاده می شود این چسب از دو جزء مایع چسب و اسپری به فروش می رسد با ترکیب این دو جزء به هم دیگر دوام و استحکام چسب دو چندان خواهد شد چسب ۱۲۳ در مارک ها و برندهای معتبر تولید می شود که همین امر به محبوبیت آن اضافه کرده است. از بین آن همه، ما به شما خرید چسب ۱۲۳ میتراپل را توصیه می کنیم این مدل چسب ۱۲۳ از بهترین هاست که از مواد اولیه با کیفیت ساخته می شود. موارد مصرف چسب ۱۲۳ بسیار وسیع است و شامل مصارف خانگی و صنعتی می شود.

مشخصات چسب 123 MITREAPEL

چسب های 123 به عنوان یک چسب سریع خشک دو جزئی در بازار عرضه میگردد. یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین چسب های 123، برند میتراپل MITREAPEL ترکیه است. چسب‌های 123 بر پایه سیانو اکریلیت میباشد که از ویسکوزیته بالایی برخوردار هستند و همراه با یک عدد اسپری خشک کن ارائه میگردد.
سیانواکریلیت ها با علامت اختصاری CA ، یکی از اعضای خانواده چسب های قوی هستند که کاربردهای متنوعی در پزشکی، صنعت و خانگی دارد.

چسب 123 میتراپل برند درجه 1 چسب 123 در ایران است که طرفداران خاص خود را در بین اپراتورهای انجام کارهای ساختمانی دارد.

در واقع سیانواکریلیت نامی صنعتی است که به واژه ی چسب فوق العاده قوی داده شده است. در حقیقت این نام نوعی چسبهای بسیار سریع و قوی را توصیف میکند که برای اتصال انواعی از مواد از پلاستیک و فلزات تا پوست انسان به کار برده میشوند.

نحوه استفاده چسب 123 میتراپل

برای چسباندن دو قطعه با استفاده از چسب 123 میتراپل، ابتدا بایستی سطح کار را تمیز کرد و عاری از هر گونه آلودگی و گرد خاک و چربی باشد. سپس 2 الی ۳ قطره از چسب را به یک سطح ، و اسپری فعال کننده یا خشک کن را به سطح دیگر که می خواهید بچسبانید، اسپری نمایید و دو سطح را در حدود ۱۵ ثانیه به هم فشار دهید.

نقاط قوت چسب ۱۲۳ میتراپل

خشک شدن و چسباندن در 5 تا 13 ثانیه

چسبندگی عالی و استحکام محل چسباندن.

عدم جذب در سطوح مختلف .

کاربرد در سطوح عمودی.

صرفه جویی در مصرف (چند قطره کافیست).

سرعت بالا در استفاده .

قدرت چسبندگی بالا.

کاربرد بسیار آسان.

چسب میتراپل قابل استفاده در تمام سطوح بخصوص سطوح سخت.

عدم ایجاد زردی بر روی سنگ های سفید و روشن

نکات ایمنی چسب ۱۲۳ میتراپل

این پوشش قابل اشتعال میباشد و میبایست دور از شعله و حرارت قرار گیرد. همچنین مجری موظف است ضمن مطالعه و رعایت شرایط محصول، در هنگام استفاده از رنگ، حتما از ماکس مناسب و دستکش ایمنی استفاده نموده و در محیط هایی که از تهویه مناسب برخوردارند عملیات اجرا را انجام دهد.

چسب ۱۲۳ بزرگ میتراپل برندی جهانی

چسب ۱۲۳ بزرگ میتراپل ساخت کشور ترکیه و مطابق با استانداردهای روز دنیا می باشد. حجم این چسب ۴۰۰ میلی لیتر است و به دلیل قدرت چسبندگی فوق العاده ای که دارد بسیار پر مصرف و مورد علاقه خریداران است.
چسب ۱۲۳ بزرگ میتراپل یک چسب دو جزئی است که از یک اسپری فعال کننده حاوی ۴۰۰ میلی لیتر اسپری و یک چسب مایع ۱۰۰ گرمی است. از چسب ۱۲۳ میتراپل برای مواد مختلفی مانند ام دی اف، چوب، پلاستیک، ظروف چینی، لاستیک، چرم و فلزات استفاده می شود.
چسب ۱۲۳ بزرگ میتراپل به کاربری سریع و آسان معروف است و از جمله با کیفیت ترین برندهای داخل بازار ایران است به همین دلیل نسبت به سایر محصولات قیمت بالاتری دارد و همین ویژگی این محصول را از سایر کالاها متمایز کرده است.

از جمله ویژگی های بارز چسب یک دو سه میتراپل ( mitreapel ) خشک شدن فوری و سریع آن است. در صورتی که به دنبال چسبی فوق العاده قوی و مناسب برای انواع مختلف مواد هستید پیشنهاد تیم ۲۰ابزار به شما چسب ۱۲۳ میتراپل بزرگ است و به دلیل حجم بالای چسب می توان به تعداد دفعات زیاد از آن استفاده کرد و نسبت به چسب های کوچکتر مقرون به صرفه تر است.

چسب ۱۲۳ بزرگ میتراپل ( mitreapel ) با نام های مختلفی همانند چسب ام دی اف یا MDF، چسب فوری، چسب همه کاره و غیره

روش مصرف این چسب به این صورت است که ابتدا ۲ تا ۳ قطره از چسب مایع را بر روی یک سطح ریخته و بر روی سطح دیگر مقداری از اسپری فعال کننده را اسپری نمائید. سپس دو سطح را بر روی هم قرار داده و چیزی در حدود ۱۲ ثانیه سطوح را با فشار دست ثابت نگه دارید.
اسپری فعال کننده چسب ۱۲۳ میتراپل بزرگ ( mitreapel ) بزرگ به تنهایی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد بلکه باید فقط با چسب مایع خودش (سیانواکریلیت میتراپل) استفاده شود تا اثر فوق العاده ای را داشته باشد.

منبع ؛ سایت میتراپل

بازدید : 33
پنجشنبه 10 اسفند 1402 زمان : 16:54

امروزه غرب به عنوان مرکز تمدن شناخته شده است. زندگی در کشورهای غربی آرزوی بسیاری از افراد است آنها خیال می کنند زندگی در آنجا یعنی نهایت شادی و لذت است و می توان در آنجا پیشرفت کنند و خوشبخت باشند غرب را به گونه ای توصیف می کنند که آدم گمان می کند در آنجا احترام زیادی برای انسان قائل هستند. انسان سگ نما ارمغانی است که از طرف غرب برای جهانیان خلق شده است. افرادی که به دلیل زندگی در غرب به این مدل زندگی ها عادت می کنند و از خلقت خود و آدمیت خویش دور می شوند و زندگی حیوانی را بر زندگی انسانی ترجیح می دهند. واقعا اینگونه زندگی ها انسان را به وحشت می اندازد چگونه می شود یک انسان تمایل دارد زندگی های این‌گونه را انتخاب می کند؟ این سوالی است که در ادامه با آن پاسخ می گوییم.

فری‌ها»، الگوی انسان‌های سگ‌نما

«فری‌ها» یا «خزدارها» (furry) افرادی هستند که لباس‌های حیوانات می‌پوشند و شخصیت آن حیوان را به خود می‌گیرند به عنوان نمونه مردان تمایل دارند لباس سگ بپوشند در حالی که زنان بیشتر به عنوان بچه گربه شناخته می‌شوند.

خرده‌فرهنگ فری (Furry Fandom) یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بدنام‌ترین خرده‌فرهنگ‌های اینترنتی است. اعضای این خرده‌فرهنگ علاقه‌مند به حیوانات انسان‌نما (anthropomorphic) هستند مثلاً شخصیت‌های کارتونی مثل باگزبانی یا شخصیت‌های کارتونی دیزنی.

بعضی از اعضا، حتی پا را فراتر می‌گذارند و برای شخصیت‌های خود، لباس تمام‌بدن تهیه می‌کنند. این لباس‌ها عموماً در اجتماع‌های (convention) هر چند وقت یکباره اعضا پوشیده می‌شود.

این اجتماعات عموماً در سالن‌های هتل‌ها برگزار می‌شود. بعضی از فری‌ها در این اجتماعات دور هم جمع می‌شوند تا با یکدیگر برای مناسبتی جشن بگیرند. عموماً این اجتماعات به صورت سالانه برگزار می‌شود.

چندی پیش حدود ۳۰۰۰ نفر در کنوانسیون سالانه Biggest Little Fur Convention در شهر رینو در شمال ایالت نوادا شرکت کردند که در میان آنها حدود ۷۰۰ نفر لباس‌های خزدار بر تن داشتند.

سرعت بالای انحطاط اخلاق در غرب

سال‌هاست که آزادی‌های بی‌حدوحصر و خواسته‌های دور از شأن انسانی باعث بروز این‌گونه ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی همچون همجنسگرایی و پدیده انسان سگ نما در جوامع غربی شده‌است؛ بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که این‌گونه ناهنجاری‌ها برگرفته از توسعه‌یافتگی بدون توجه به کرامت انسان است.

بنابراین امروزه بزرگترین بحرانی که بر جامعه بشریت خصوصاً بر جامعه‌های به اصطلاح پیشرفته و صنعتی حکومت می‌کند، بحران معنوی و اخلاقی است.

عقلانیت در کنار اخلاق می‌تواند انسان را در مسیر درست قرار دهد. در همین ارتباط یک فعال فضای مجازی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اول عقاید و باورها رو میگیرن بعد شرم، حیا، عقلانیت، غیرت و مفهوم خانواده خودش میره بعدش لباس‌ها تغییر میکنه و نهایتاً انسان تبدیل میشه به حیوان. بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در انگلیس خودشون رو به شکل سگ در آوردن و مثل اونا در خدمت اربابانشون هستند.»

فوکویاما با وجود حمایت از لیبرالیسم اما نگران فروپاشی اخلاق است و می‌نویسد «به نظر من جامعه آمریکا با بحران‌های جدی رو به رو است که آینده آن را تهدید می‌کند، مشکل جهان امروز، اقتصادی، سیاسی و … نیست بلکه بحران ناشی از فروپاشی انسجام اخلاقی است.»

از نگاه ناظران، بحران اخلاقی از جمله معضلات اساسی پیش روی جوامع غربی به خصوص آمریکا است. هرج و مرج اخلاقی و از دست رفتن ملاک‌های درست، محصول افول خانواده، عملکرد رسانه‌ها و نیز بی‌بند و باری و مسؤولیت ناپذیری جنسی است. عامل اساسی و مهمی که در ورای این عوامل تأثیر اساسی دارد، رویکرد تساهل محور و رواداری نسبت به مسائل غیراخلاقی در جامعه است.

«رابرت جی. رینگر» از جمله دانشمندانی است که با درک انحطاط فرهنگی غرب، ریشه‌های انحطاط را در فساد اخلاقی می‌داند و می‌نویسد: افول و زوال غرب را می‌توان به وسیله یک نمودار پرنوسان نشان داد. آثار انحطاط در ایالات متحده آمریکا در پنجاه سال مورد مطالعه (سال‌های بین ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۳) بیش‌تر از ۱۳۷ سال پیش به چشم می‌خورد و نیز این آثار در بیست سال گذشته بیش‌تر از پنجاه سال پیش بوده است.

این واقعیت را می‌توان آشکارا در کلام رهبر معظم انقلاب شنید که یکم بهمن ۱۳۹۳ در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی فرمودند: [غربی‌ها] افتخار می‌کنند به بی‌عفّتی و برهنگی، افتخار می‌کنند به عدم رعایت اخلاق جنسی؛ یعنی همانی که در روایات ما هست که معروف می‌شود منکر، منکر می‌شود معروف؛ این الان در دنیای غرب تحقّق پیدا کرده‌است.»

منبع ؛ سایت ویکی رز

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 191
  • بازدید کلی : 191
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی